Viruskaappari-peli – kurkistus ohjelmoinnilliseen ajatteluun

Ohjelmointi on nostanut tunteita uuden opetussuunnitelman myötä. Usean opettajan pöytälaatikosta saattaa pieni ohjelmointipeikko kurkistaakin ja muistutella olemassa olostaan.

Tässä sinulle ohjeet kuinka Viruskaappari-pelin avulla innostat ja tutustutat oppilaat ohjelmoinnilliseen ajatteluun ilman laitteita. Kyseinen peli täyttää uuden opetussuunnitelman vaatimukset ohjelmoinnin opettamisesta alkuopetusikäisille.

Peliä varten tarvitset vain teippiä, pehmoleluja/hernepusseja, paperia ja kynän.  Peli soveltuu niin varhaiskasvatusikäisille kuin esimerkiksi 6.-luokkalaisille. Sääntöjä muokkaamalla ja haasteita lisäämällä peli muokkautuu kuhunkin ikäryhmään sopivaksi.

Jännittäviä pelihetkiä!